CCAA 10 abril 2008. Ens queden 476 dies d'assignacions!


"a qui sap esperar, el temps li obre les portes" (proverbi xinès)


El món està a les mans d'aquells que tenen el valor de somiar
i córrer el risc de viure els seus somnis.

(Paulo Coelho)


FELIÇ 2015!

FELIÇ 2015!





"tu história podrá no tener un principio muy feliz, pero esto no te convierte en quién eres, sino en el resto de tu historia; quién tu decidas ser"

(kung fu panda 2)




divendres, 30 d’octubre de 2009

estic indignada!

aiiisssss.... per on començo!!!
acabo de sentir per TV3 la notícia sobre les adopcions il.legals a la xina i les seves màfies.
primer vull deixar molt clar, que estic molt contenta per tots aquests infants que un dia se'ls va separar dels seus pares i finalment s'han retrobat.
m'indigna profundament les màfies, sobretot quan l'objectiu són els nens, i tan de bo mai més haguéssim de parlar d'això.

però la meva indignació no va només per aquí...... no m'agrada com s'ha enfocat la notícia i molt menys m'agrada la situació a la que ens han deixat als pares adoptants en conjunt......
crec que a vegades el que prima és la notícia i el seu ressò, el rembombori mediàtic i la poca precisió, sense tenir massa en compte qui se'n pot sentir perjudicat.

No fa massa temps que parlavem sobre un tema semblant, i jo em queixava exactament del mateix...
què pot pensar qualsevol filla nostra al sentir una cosa així per la TV? que és robada i comprada per uns pares adoptius?
perquè tal i com s'ha donat la notícia això és el que pensaria jo! almenys em crearia el dubte!

quan tingui el vídeo us el penjaré i jutjeu vosaltres mateixos, però per si no ho heu vist, la cosa anava més o menys així:
es desarticula una màfia que robava nens per entrar en un mercat on puguin ser comprats per pares adoptius!
és que ho escric i no dóno crèdit al que estic escrivint.....
la paraula comprar, és que és tan forta......

sabeu què passa quan es dóna una notícia d'aquesta manera? que la gent té la tendència a generalitzar....
NEN ADOPTAT = NEN COMPRAT = ROBAT???????
una paraula: INDIGNANT!

que parlin de màfia, que donin la notícia, però per favor....... que no generalitzin! que els pares que adoptem legalment ni comprem ni robem, i torno a repetir que tenim una prova que així ho demostra, el Findding adds!!!!!!
en cap moment es parla de si aquests pares són o no del pròpi país,de si l'adopció és nacional o internacional, en cap moment es parla de que aquí les coses es fan legalment, en cap moment es parla de que si que existeixen "pares" que es posen en contacte amb aquestes màfies .....
esbombem la notícia i allà queda, que cadú en tregui les sevses conclusions.... PATÈTIC!

però el més fort de tot és com s'ha tancat el reportatge..... " el dubte de les families adoptives"
apa, si home si, tots al mateix sac,!
algú pensa amb els nens adoptats al publicar una cosa així?
em sento tan impotent i tan decebuda.........
el que importa és la notícia i la seva trascendència, al preu que sigui!!!!!

ho sento, però notícies així no només em fa plantejar si la informació que rebem és bona, sino que em fa plantejar si és l'adequada i la veritable.

ara diria unes paraules per la mònica terribas, directora de TV3 i una gran comunicadora, o almenys això em pensava....
però no ho diré, sempre és millor el que calles que el que dius, però m'he emportat una gran decepció.

aquí està el vídeo, centreu-vos sobretot en la part final.
val a dir que en aquest vídeo hi falta la última part on acabaven la notícia els presentadors del TN, i era la part que més m'ha molestat!

http://www.tv3.cat/videos/1592259

7 comentaris:

Anònim ha dit...

TENS MOLTA RAO, JO TAMBÉ HO HE SENTIT I ALGUNA COSA SE M'HA REGIRAT PER DINS.

CARME

Marta y Anna ha dit...

Silvia... encara no he sentit la notícia però estaré al cas! No se com poden tractar el tema així, si és que no hi han paraules, INDIGNANTTTTTT!
I has dit una cosa que m'ha fet pensar molt, que pot pensar qualsevol fill quan sent aquestes coses?
Les coses s'haurien de pensar més de dues vegades abans de dir-les o tractar-les quan es tracta d'una cosa així.
Miraré si trobo el vídeo. Quan ho han dit? al migdia?

Anna

Laura ha dit...

El reportatge en si, el veig bé, excepte el final... "venudes a pares adoptius", quan en realitat si el reportatge és cert es deu haver de parlar de "venudes a màfies" ... i pel què dius, entenc per on devia anar el comentari dels presentadors...
Si tens intenció de fer alguna queixa formal, compta amb la meva firma.
Laura.

sílvia.....esperant a l'ona ha dit...

Doncs si laura, basicament és el final, i el que no es diu o no s'especifica com crec que s'hauria d'haver fet.
i sobretot les paraules que utilitzen alhora de parlar de nens, que si cotitzacions, que si vendre que si compra.......

en fi, a part de fer una "queixa" a tv3, ja tinc feta la carta al director per l'avui!

muaks

jinghai ha dit...

todo por la p....audiencia y el morbo,se exagera a proposito para llamar la atencion,y digo yo,¿quien piensa en la atencion de nuestras niñas?mi hija acaba de cumplir 4 años y te seguro que no es ajena a eso de "comprar" un niño.Yo ya habia visto la noticia y llore de rabia.Saludos

marta ha dit...

Ahir mateix en la meva colla, va haver-hi el tema de Tv3, i vaig haver de explicar com funcionen els procesos, de fet la gent no en va dubtar de la legalitat, però per què, per què hem de justificar la nostra maternitat-paternitat, i el més greu és que hi ha menors en mig del joc!!!
M'apunto a la idea de la Laura, per signar!!!
muaks

Bet ha dit...

Silvia,
però el que no sabem és que hi ha pares adoptants a Catalunya que SÍ VOLEN FER I ESTAN DISPOSATS A FER TRAMPES per tenir el seu fill. N'hi ha, i més aprop del que ens pensem.
Ho dic amb coneixement de causa, i creu-me, estic perplexa, tant que amb en Marc fa uns dies que no en parlem perquè la notícia o el coneixement d'un cas en concret ens va deixar sense paraules.