CCAA 10 abril 2008. Ens queden 476 dies d'assignacions!


"a qui sap esperar, el temps li obre les portes" (proverbi xinès)


El món està a les mans d'aquells que tenen el valor de somiar
i córrer el risc de viure els seus somnis.

(Paulo Coelho)


FELIÇ 2015!

FELIÇ 2015!





"tu história podrá no tener un principio muy feliz, pero esto no te convierte en quién eres, sino en el resto de tu historia; quién tu decidas ser"

(kung fu panda 2)




dimecres, 18 de febrer de 2009

preparatius de carnestoltes....

tot i que la setmana del carnestoltes no l'hem començat d'allò que se'n diu bé, començem amb els preparatius.......
l'aina ha passat tot el cap de setmana amb febre.....quines febrades que agafa!!!!!
i què passa quan l'aina té febre?, doncs que jo hi vaig al darrere.....
per tots aquells que encara no teniu fills us diré que jo mai havia estat malalta....algun encostipat i poca cosa més.......
quan érem a pequín, em vaig posar a 40 de febre, jo????? la que mai havia tingut febre!!!!!! doncs des d'aleshores, sé perfectament què vol dir tenir febre, angines, virus intestinals...............i un llarg etc.....
i aquí estic, amb el coll ple de plaques, amb antibiòtic i calmants....

espero qe el diumenge estiguem en forma, perquè no puc deixar de faltar a la cita:
EL BALL DE GITANES!!!!
el ball de gitanes és una festa popular molt típica nostra........es balla a molts pobles, però la del nostre poble és especial.....
és especial perquè té partitura pròpia, i per tant balls totalment diferents a altres balls de gitanes......

després de no poder ballar el ball de gitanes per motius de repressió, finalment a l'any 1981, es va tornar a recuper la festa, festa que era tan tradicional a la nostra vila!!

la tradició del ball de gitanes a casa vé de lluny.....la meva mare ja n'havia ballat de jove, i a l'any 81 ho va reenpendre de nou.
jo vaig començar anys més tard, concretament a la ballada del 1986 que és quan es va obrir la festa als nens.......

des d'aquell 1986 no he faltat cap any a la ballada a la plaça, i ja es cou el que ens preparen pel proper any, que jo, juntament amb dos companys que vàrem començar al grup dels petits farem 25 ballades a la plaça!!!!!!
les nocves de plata amb el ball de gitanes!!!!!!

és una festa molt maca.........és la crida a la primavera, a la fertilitat, i es deixa enrere l'hivern.....
la comparsa del ball de gitanes està feta per balladors i balladores, diablots, cavalls i el vell i la vella.
es fa una cercavila que dura una hora pels alguns carrers del poble fins que s'arriba a la plaça de la vila per fer la ballada.
espero que faci bo, perquè aquest any l'aina ha decidit que vol anar vestida com el papa i la mama i gaudir de la festa!!!!
ho tenim tot a punt.........tant de bo el temps i el nostre estat de salut ens permeti gaudir de la festa!!!!
http://www.sant-celoni.cat/cultura/Gitanes.htm

aquesta és una foto de tots 3 l'any passat



i si algú no sap què fer......ja ho sabeu, el diumenge........CAP AL BALL DE GITANES!!!!!!!

us deixo un vídeo......l'he trobat al youtube, no és de massa qualitat, però està bé per ferse'n una idea

5 comentaris:

xino xano cap a Xina ha dit...

Esteu molt macosssssssssss, poseu -vos tots bè per diumenge que aquest any la foto será més xuli encara amb l áina vestida amb els seu trajet ¡¡¡¡l ány que ve no m ´ho perdo ¡¡¡¡
petons

Mercè

Anònim ha dit...

hola Sílvia,
et vaig deixar un comentari fa uns dies, i el segon al teu correu, demanant que em donéssis accés al bloc.
Gràcies per l'accés i permetre que us acompanyi en el vostre dia a dia, gràcies perquè fa molt de temps que us segueixo, i la veritat és que ja formeu part de mi.

Una abraçada
CARME

el fil vermell ha dit...

Ja saps que toca doncs, a fer llit i a estar ben bons per el Ball de Gitanes i carnaval!! jeje
Cuideu-vos!

Una abraçada!
Anna

el fil vermell ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
PILI ha dit...

Ohhh!!!! Esteu guapíssims!!!! A l'any que ve m'ha arribo segur!!!! Qué interessant això que expliques, no ho savía!!! Espero que estigueu millor, ja veig que a la foto portes un mocador a la mà...

Petonets!!!!